Zelf gereedschapsbord maken / DIY toolboard





Het is al tijden geleden dat ik via het internet stuitte op een mooi, zelf te maken, gereedschapbord voor aan de muur. Nu we een nieuw huis hebben en ik een eigen hobbykamer heb, kan ik hem eindelijk gaan maken. Het bord zal er voor zorgen dat ik veel gereedschap, pennen, potloden, linealen, lijm en andere kleine voorwerpen eraan kwijt kan. Dat betekent dat ik in  mijn kast weer wat ruimte krijg. Die zal trouwens ook weer snel gevuld zijn, omdat ik nog voorwerpen los heb liggen waar ik geen plekje voor had.

Gebruikt materiaal;

Gaatjes board
Grondverf
Verf
S-haakjes
Hangende potjes
Magneetstrips
Magnetische opbergdoosjes
Hangende rekjes

It's a while ago that I served the net and saw an awsome DIY toolboard for my wall. In my new home I have my own craft room, so finally this is the time to make it. The board will give room for tools, pencils, glue and all small pieces of hobbymaterial. What means I will get some space in my cabinet, but it also will be filled again with stuff I have laying around.

Used materials;

Peg board
Primer
Paint
S-hooks
Hanging pots
Magnetic strips
Magnetic boxes
Hanging racks




Ik heb een gaatjes bord gekocht en op maat laten zagen. Schuren en daarna primer opspuiten, ik heb dit in meerdere lagen gedaan, zodat het goed dekkend is. Het bord lichtjes opgeschuurt en daarna met metallic paars in meerder dunne lagen afgespoten.

I bought peg board. I sand papered one side, then sprayed a primer on it in multiple thin layers. Let it dry and then lightly sand paper again. Spray paint the colour you wish in multiple thin layers. I choose metallic purple.


De primer.

The primer.



Metallic paars.

Metallic purple.


Op de achterkant zijn 3 balkjes bevestigt, zodat het bord makkelijk met grote bouten op de muur gehangen kan worden.

On the back I made 3 timber pieces, so the peg board can hang easily on the wall with large bolts.


Bij de ikea heb ik allerlei voorwerpen gekocht voor op het bord. Hangende bakjes, rails voor rollen lint, twee magnetische strippen met bakjes en een aantal hangende potten. Bij Michaels heb ik haken gekocht speciaal voor gaatjes bord. Kijk op het bord hoe je alles wil neerleggen voordat je alles vastmaakt.

I went to the ikea for hanging racks, some rails for ribbon, 2 magnetic strips with magnetic boxes and some hanging pots. I bought some pegboard hooks at michaels. Lay it out on the board before you attach everything.


De latjes op de achterkant hebben ieder 3 gaten voor de grote bouten, zodat het bord aan de muur blijft hangen.

I made 3 holes in each timber at the back of the board, so the wall can hold the heavy board.



En nu is ie klaar om gevuld te worden!!

And now it's ready to be filled!!

2 opmerkingen:

  1. En mooi dat ie is geworden ! ben trots op je ! dikke kus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi, waar heb je de haken gekocht die je hebt gebruikt? kan je die ook kwijt in het midden van het pegboard?
    Hoor graag van je.
    Groeten,
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...