Leuke zelfgemaakte babycadeautjes


Dit labeldoekje heb ik gemaakt van witte badstof, een delftsblauw plaatje van stof en verschillende labeltjes. Om het plaatje van de molen mooi op het stuk badstof te krijgen heb ik freezerpaper gebruikt (Ik zal de uitleg van freezerpaper in een apart bericht publiceren). Na het bevestigen van het molentje heb ik de 2 witte stukken badstof met de goede kanten tegen elkaar gespeld en op de gewenste plaatsen een labeltje vastgespeld. Let hierbij op dat je de labels in zijn geheel naar binnen legt. Ze zijn dus tijdens het stikken NIET zichtbaar aan de buitenkant. Laat een klein stukje stof open, zodat je het doekje kan keren, nu zie je ook dat de labels aan de goede kant tevoorschijn komen. Maak het open gebleven stukje stof met de hand dicht.



Ik heb een wit rompertje gekocht en uit mijn delftsblauwe stof een plaatje gekozen. Door vlieseline met de strijkbout aan de stof te bevestigen heb ik het plaatje netjes kunnen uitknippen om het daarna met de strijkbout op de romper te bevestigen. Ik zal de uitleg van vlieseline in een apart bericht publiceren.


Deze hanger is gemaakt van grijs en blauw vilt en is gevuld met een geurzakje en vulling. Mooi lint eraan en het is klaar. Leuk om aan de deur te hangen of in de kast voor een frisse geur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...